Veel gestelde vragen
Wij werken dagelijks aan een compleet aanbod en minstens zo complete bijhorende informatie. Toch kan het natuurlijk zo zijn dat je jouw vraag niet beantwoord krijgt op onze webshop. Wij helpen hier alsnog graag bij, staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!
Wat is de levertijd van de artikelen?
- De levertijd hangt af van welk artikel er is besteld. Omdat wij met verschillende vervoerders werken kun je de specifieke levertijd terugvinden per product op onze webshop. Staat er bij dat het artikel momenteel niet op voorraad is? Neem dan contact op voor de exacte levertijd.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
- Het is mogelijk bij ons te betalen met; IDEAL, Mastercard, Visa, Paypal, Riverty of middels een bankoverschrijving.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
- Onze kleine artikelen kunnen in de meeste gevallen met de reguliere postverzending worden verzonden. Hiervoor worden vaak de volgende diensten gebruikt: GLS, DPD, Tielbeke, TransMission. Als de artikelen te groot, te zwaar of te kwetsbaar zijn voor de normale pakketdiensten maken wij gebruik van onze eigen chauffeurs en bakwagens. Er zal dan een afspraak gemaakt worden met je voor de levering.
Wat zijn de verzendkosten?
- De verzendkosten worden berekend op basis van het item. Kleine items worden verzonden met de reguliere postverzending hiervoor wordt een bedrag van € 5,95 gerekend in het winkelwagentje. Worden jouw producten geleverd met onze eigen koeriersdienst dan rekenen we hiervoor een bedrag van € 49,99.
Kan ik langskomen om het product te komen bekijken?
- Wij zijn een internetwinkel en hebben geen showroom, toch begrijpen wij natuurlijk ook dat het soms fijn is jouw product te zien voor je het aankoopt. Helaas is het door ons groot assortiment niet mogelijk alles opgebouwd te laten zien. Dit geldt echt niet voor alle producten, sommige items kun je bij ons wél op locatie bekijken en ervaren. Wil je jouw product bekijken of meer advies van één van onze specialisten? Dan ben je welkom bij ons op afspraak, zo kunnen we je er van verzekeren dat de juiste collega aanwezig is om je te helpen.
Kan ik mijn aankoop ook retourneren?
- Natuurlijk heb jij het recht om jouw aankopen te retourneren. Echter hangen hier wel een aantal voorwaarden aan. Zo kunnen wij helaas geen producten terug nemen welke op maat voor je zijn gemaakt. Hiernaast is het niet mogelijk om gebruikte producten te retourneren, producten zonder of kapotte verpakking of items met gebruikerssporen.
Bieden jullie ook maatwerk?
- Zeker! Voor sommige items kunnen wij je ook maatwerk aanbieden. Onze luxe houtenverblijven bijvoorbeeld kunnen op maat worden aangeboden, helemaal naar jouw wensen en stijl. Maar ook onze gegalvaniseerde en aluminium dierenrennen kunnen op maat worden geleverd. Naast ons ruim aanbod luxe dierenproducten kun je dus ook in veel gevallen bij ons terecht voor jouw maatwerk!
Welke pakketdienst levert mijn pakket?
- De bestelling wordt bezorgd door de pakketdienst GLS in Nederland en België. Je kunt met GLS in contact komen of onze klantenservice contacteren en kiezen voor optie 1. Grotere pakketten zoals kippenhokken worden verzonden met DHL, dit in verband met het gewicht en de afmeting. Wij hebben daarnaast een externe partner welke onze zendingen volgt en bij problemen actie ondernemen. Zij zijn telefonisch te bereiken via ons telefoonnummer, kies dan voor optie 1 in het keuzemenu. De houten dierenverblijven uit eigen productie worden geleverd door onze eigen koerier.
Wanneer kan ik mijn bestelling in huis verwachten?
- Wij geven op onze website bij elk artikel aan wat de verwachte levertijd is. Daarnaast wordt de verwachte leverdatum aangegeven in het winkelmandje. Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets misgaat tijdens de levering waardoor uw bestelling helaas vertraging oploopt. Houd hier dan ook rekening mee bij de aanschaf van producten voor jouw dieren. Wanneer je betaald hebt via bankoverschrijving kan de levertijd afwijken. De bestelling wordt dan namelijk pas verzonden nadat het bedrag bij ons is binnengekomen.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
- Als jouw bestelling ons magazijn verlaat ontvang je een mail met daarin een track en trace code. Hiermee kun je de bezorging van jouw pakket volgen. Wordt jouw tracking code niet actief? Neem dan contact met ons op.
Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben als de bezorger langskomt?
- Als er niemand aanwezig is op het moment van bezorging wordt de bestelling bij de buren afgegeven of de bezorger laat een niet-thuis kaart achter in de brievenbus. Wanneer het niet mogelijk blijkt het item af te leveren zal de chauffeur het pakket afleveren bij een Pick up point. Zodat je het pakket daar kunt ophalen en je deze toch zo snel mogelijk in huis hebt.
Waarom worden er verzendkosten berekend bij mijn bestelling?
- In tegenstelling tot vele andere webwinkels berekenen wij de verzendkosten niet in bij de prijs van het product. Wij berekenen voor iedere bestelling eenmaal verzendkosten. Omdat wij graag communiceren in open en eerlijke prijzen.
De verzendkosten zijn € 5,95 tenzij het anders wordt aangegeven bij het product, deze prijs geldt ook voor gecombineerde orders met meerdere artikelen. Voor de verzending van bouwwerken uit onze eigen productie wordt €50,00 verzendkosten gerekend.
Wat kan ik doen als ik een beschadigd product ontvangen heb?
- Het is natuurlijk erg vervelend dat jouw bestelling beschadigd is aangekomen. Wij vragen je in dit geval direct melding te maken via e-mail. Wij verzoeken foto’s van de schade toe te voegen aan het bericht met daarbij vermeld (indien van toepassing) welke onderdelen het betreft. Indien de doos beschadigd is, vragen wij ook hiervan foto’s toe te voegen. Deze gegevens hebben wij nodig om de klacht op te kunnen pakken. Zonder deze gegevens / informatie en foto's kunnen wij helaas geen oplossingen bieden.
Hoe kom ik in contact?
- Via het contactformulier op onze website rechtsboven, kun je ons eenvoudig bereiken. Wil je liever een e-mail sturen? Dat kan naar info@huisdierplezier.nl wij helpen je graag verder!